ABA Banat anunță că proiectul de consolidare a canalului Bega, pe suprafața municipiului Timişoara, a ajuns deja la circa 60% din totalul lucrărilor prevăzute în proiect, lucrări necesare pentru asigurarea stabilităţii malurilor pe sectoarele avariate şi pentru menţinerea în stare de siguranţă a utilităţilor existente de-a lungul canalului în Timişoara.
Lucrările de amenajare a albiei şi a malurilor, pe zona intravilan a municipiului Timişoara se vor concretiza pe lungimea de 8,9 km. Lucrările sunt amplasate pe următoarele sectoare: sector pasarelă Parcul Rozelor – U.H.E. pe lungimea de 4,7 km, sector pod Modoş – Piaţa Iosefin pe lungimea de 3,6 km şi sector zona U.H.E. pentru sistematizare şi amenajare bazin de întoarcere pe lungimea de 0,6 km.
Până în acest moment, lucrările de refacere a consolidărilor de mal şi peree dalate au fost realizate în proporţie de aproximativ 70% pe sectoarele prevăzute în proiect: în amonte, zona U.H.E.- Podul Dacilor (zona Piaţa Badea Cârţan), iar în aval, Piaţa Iosefin – Podul Modoş. În ce priveşte realizarea consolidărilor de mal la bazinul de întoarcere s-au realizat lucrări în proporţie de 52%.
Acum sunt in faza de finalizare toate lucrările de betonare pe tronsoanele prevăzute în proiect, pentru a evita întârzierile din cauza condiţiilor atmosferice, specifice perioadei de toamnă-iarnă (în perioadele reci este de preferat a nu se executa lucrări de betonare). Celelalte lucrări, de genul consolidări cu piatră, montare de dale, depind mai puţin de condiţiile climatice, putând fi executate conform graficului proiectului.
Reamintim că aceste lucrări de amenajare a albiei şi a malurilor, pe zona intravilan a municipiului Timişoara vor permite asigurarea secţiunii de tranzitare a debitelor mari în condiţii de siguranţă pentru lucrările de apărare şi, implicit, pentru zonele apărate, asigurând totodată şi un aspect corespunzător canalului Bega.
Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune al Uniunii Europene prin Programul Operaţional Sectorial ”Mediu”. Finanţarea proiectului este asigurată în proporţie de 90% din fondul de coeziune al Uniunii Europene, cofinanțarea de 10% fiind asigurată de la bugetul de stat. Valoarea totală a proiectului este de 19.337.089 lei cu TVA (echivalentul a 4.390.004 euro), iar termenul de predare al lucrării este luna martie a anului 2015.