GRENADĂ OFENSIVĂ descoperită la Aeroportul Timișoara. Conducerea nu a convocat comitetul de SECURITATE

- Advertisement -

Miercuri, 20 mai 2015, la orele dimineții, panica a fost cuvântul de ordine în rândul personalului aeroportuar din cadrul AIT. Motivul? O grenadă ofensivă descoperită de un cioban care-și plimba turma de oi chiar la gardul aeroportului.

Imediat după ce s-a făcut descoperirea, specialiștii Serviciului Român de Informații și-au făcut apariția pentru a lua măsuri. Cauza apariției ”din senin” a grenadei ofensive în zona Aeroportului Internațional Timișoara are legătură directă cu faptul că nu mai există Serviciul de Securitate al aeroportului și nu se mai fac patrulări.

În plus, managementul situațiilor de criză când apar astfel de probleme, în baza căruia se intervine, nu există, cum nu există nicio procedură legată de acest subiect. Responsabilul pe partea de securitate este Flaviu Șimon, fost SRI-st, angajat recent, care, după ce a fost adus la AIT de Daniel Dinu (șeful SRI de pe Aeroport), a dovedit cât de bine poate gestiona situațiile de criză).

La fel de ”profesionist”a acționat și Tiberiu Stamatovici, cel care ocupă funcția de Director Calitate, Siguranță și Securitate. Stamatovici și Șimon, pe lângă faptul că au fost luați prin surprindere și au asistat ca doi simpli spectatori la incidentul de astăzi, nici măcar nu s-au ”obosit” să dispună izolarea zonei și măsurile specifice, ceea ce denotă ”pregătirea” lor profesională și criteriile pe care au fost promovați.

Directorul geneal al AIT, Daniel Idolu nu se afla la muncă la momentul descoperirii grenadei, acesta ajungând la serviciu după ce a fost anunțat de incident. Până la ora publicării prezentului material, la Aeroportul Timișoara nu a fost convocat comitetul de securitate al cărui șef este chiar Idolu, comitet de securitate ce trebuia convocat în conformitate cu ”Managementul situațiilor de criză ale Aeroportului Internațional Timișoara” și prevederile legislației europene și naționale în domeniul securității aviației civile.

Un incident asemănător a avut loc ieri, când o mașină suspectă cu numere de înmatriculare din județul Arad, a fost verificată de SRI în parcarea P1, în fața terminalului A, autoturismul fiind parcat chiar în fața geamului biroului lui Alfred Simonis, directorul administrativ al AIT.

Încă odată semnalăm degringolada de pe Aeroportul Internațional Timișoara și lipsa măsurilor de siguranță și securitate, toate acestea afectând grav imaginea instituției în fața pasagerilor care utilizează AIT, și totul prin ”grija” bunului manager Daniel Idolu.

De menționat că dictatura instalată de Idolu în cazul angajaților AIT a atins cote maxime, acestora fiindu-le frică să vorbească despre ceea ce se întâmplă în instituție, fiind amenințați că dacă ”deschid gura” vor fi dați afară imediat. Suntem siguri că dacă noi nu am fi aflat, Daniel Idolu şi o parte din angajaţi, ar fi ascuns incidentul şi nu s-ar fi grăbit să transmită comunicatul de presă. 

9 COMENTARII

  1. Articolul de fata este documentat si cu verva scris. Societatea civila din Timisoara nu poate face nimic pentru oamenii dati afara??
    De ce se fac angajari dintre fostele cadre SRI(Simon dat afara pe usa din dos,Muresan stie el de ce !?!Dan Alin Vasile,recidivist,aceeasi speta ca cei 2) cand aceste persoane nu au nici o legatura cu aviatia, cu securitatea aviatiei civile??? Angajatii de la Security nu puteau ramane in noua Directie creata?Aeroportul nu are nevoie de serviciile incomplete ,gen inspectori fara diploma 😛 Coblis,Tarabic Ca doar 8 angajati au fost concediati iar cativa au ramas la Directia Siguranta..

  2. Situaţia este deosebit de gravă,…
    …spune deputatul Boghievici, „atât din punct de vedere al îndeplinirii standardelor de siguranţă pe un aeroport internaţional, cât şi din punct de vedere social având în vedere că angajaţii din Serviciul de securitate aeroportuară vor fi preluaţi de compania privată fără a li se respecta drepturile legale.

  3. Claudia Boghievici,…
    …deputat PNL de Arad, a solicitat însă intervenţia
    ministrului Transporturilor, Ioan Rus, în situaţia sensibilă de la aeroportul Traian Vuia. Potrivit sursei menţionate, compania privată „nu are nici personalul calificat necesar şi nici nu respectă standardul de securitate aeronautică, aşa cum a constatat o inspecţie din cadrul Autorităţii Aeronautice Civile din România (AACR), Direcţia Securitate Aeronautică în lunile noiembrie şi decembrie 2014”.Deci…

  4. Ba!!! era defe sau ofe?Sunt de două tipuri, grenada defensivă și grenada ofensivă. Prima are efectul distrugător mai mare, având o fragmentare mai puternică. Se utilizează în situații în care combatantul beneficiază de o acoperire totală, pentru a nu risca să fie rănit de propria grenadă, de obicei aceasta însemnând o poziție defensivă. A doua este mai puțin periculoasă, putând fi folosită pe raze mai mici și fără a avea o acoperire bună.

  5. se pare ca numele iti este predestinat bolovane. In situatia in care este depistat un obiect suspect in perimetrul aeroportuar, cu precadere zona publica, se stabileste un perimetru de siguranta care trebuie delimitat , intreruperea oricaror emisii de unde radio pe o anumita distanta s.a.m.d. Nu stau sa ti le scriu pe toate ca nu are rost. Acel obiect in forma de grenada era un obiect suspect care trebuia tratat cu toata seriozitatea. Dispozitivele explozive pot fi disimulate in tot felul de forme si obiecte. La fel de bine putea fi o papusa. Ce facem atunci, O luam si o aruncam fiindca ti-ai pierdut-o tu? Nu, o tratam ca obiect suspect si luam masurile care se impun. Asa ca baietas mai documenteaza_te

  6. Bravo Cataciuca, iarasi un articol interesant cu si despre Aeroportul Timisoara… Toate ilegalitatile de acolo, toate problemele de orice fel sunt stiute si cunoscute de institutiile statului: SRI, Politia Frontiera, Politia Transporturi, Vama, ITM, Curtea de Conturi, DNA, DIICOT, Procuratura Militara, Ministerul Transporturilor, Departamentul Securitate Aeroporturi apartinand de Min.Transporturilor, dar toate aceste institutii nu se sesizeaza??? Nici un parlamentar de Timis nu poate face nimic in privinta problemelor sociale ale angajatilor aeroportului concediati ??? Un total de aprox. 60 persoane in cei 3 ani de guvernare PSD…Este mare dreptate in articol: la toti angajatii de la aeroport le este teama/frica de dir.gen. sunt constienti ca daca nu fac ce li se spune, daca comenteaza, daca au pareri pertinente si constructive, vor pati ca cei de la Security- adica concedierea colectiva. Pe aeroport sunt angajati: ai Aeroportului, Sri-ului, Politiei Frontiera, Vamei, firmelor de toate felurile,companiilor aeriene, celor 2 firme de PAZA{ repet de PAZA- nu de securitate} si implicit lumea vorbeste, povesteste, barfeste…. sunt multi oameni din orasele si comunele limitrofe Timisoarei si din judetele vecine Timisului care stiu/ cunosc pe cineva la aeroportul Timisoara.
    Articolul de fata este documentat si cu verva scris. Societatea civila din Timisoara nu poate face nimic pentru oamenii dati afara??
    De ce se fac angajari dintre fostele cadre SRI cand aceste persoane nu au nici o legatura cu aviatia, cu securitatea aviatiei civile??? Angajatii de la Security nu puteau ramane in noua Directie creata? Ca doar doar 8 angajati au fost concediati iar cativa au ramas la Directia Siguranta….

  7. @ciuca domnule jurnalist, imi pare rau ca va dezamagesc, nu lucrez la aeroport (da…am zburat destul de mult cu avionul…dar asta nu ma face angajat al aeroportului). Mai mult, nici macar nu cunosc pe cineva la aeroport.
    Deci n-am pe cine sa pup. Mai mult, nu am nici o tangenta cu nici o structura a statului (in afara de faptul ca platesc impozite mai multe decat au unele persoane venit). Prin urmare, am dreptul sa-mi exprim o opinie personala.
    Eu nu am pretentia sa inghititi galueste de presa…eu am pretentia sa va documentati si sa va puneti materia cenusie la lucru (parerea mea…hic).
    Hai sa o lamurim. Am o parere extrem de execrabila despre actuala conducere…cu atat mai mult cu cat stiu cum sunt pusi in functie (dap…inclusiv de la voi de pe site).

    Faptul ca nu te intereseaza ce au gasit…ma duce cu gandul la faptul ca scopul vostru (ma rog…in particular al tau…nu generalizez tot ziarul…nu de alta, dar il citesc zilnic in pauza de cafea), ma duce cu gandul ca interesul de a arunca cu noroi este mai mare decat cel de a oferi informatii bine documentate.
    Sa o lamurim iar…nu contest faptul ca tovarasul instalat la eroport este murdarit si uns cu tot ce se gaseste pe piata.
    Ca sa intelegi, am sa incerc sa scriu un articol in genul celui prezentat:
    Asta dimineata a avut un accident de masina, in care un cetatean a trecut pe rosu, avand o alcolemie de 2l/mie. Ceea ce face sa credem ca domnul Robu, a dovdedit iar competenta sa.

    P.S. Nu sunt fan Robu, chiar din contra, il consider un profesor mediocru si un primar extrem de slab (poate cel ma slab in istoria orasului).

    • @Ciuca dar nu are legatura cu articolul prezent.
      Dap, astept cu nerabdare articolul promis. Si da, si eu sunt revoltat cum unul dintre cele mai importante aeroporturi din zona (si din tara) a ajuns in starea asta. Si da, securitatea pe aeroportul din TM este deplorabila si mai mult de suprafata.
      Si da, am citit nu doar in voceatimisului despre ce se intampla acolo (revoltator…)
      DAR NU DESPRE ASTA ERA ARTICOLUL!!! SI NU AVEA NICI O LEGATURA SUBIECTUL CU PREDICATUL!!!.
      Asta ma deranja pe mine.
      Una peste alta…cred ca mai bine incheiem aici polemica…nu de alta, dar angajatorul meu ma plateste sa fac niste chestii pe aici (task-uri, deadline-uri…porcarii corporatiste)…si banca nu ma lasa sa-mi dau demisia si sa traiesc din agricultura…asa ca…punem punct discutiei (cel putin din punctul meu de vedere)…si astept articolul promis.

  8. Cam asta inseamna un jurnalism serviti unui fund tocmai bun de pupat.
    Nu’s pe cine mangaie pseud-jurnalistul din articol…
    De asta nici nu suport televiziuni ce-si ling stapananii (vezi antenele, b1)…si nici ziarele ce-si ling stapanii (evz, jurnalul etc)
    Ca sa inteleaga si domul harnici si supus:
    In primul rand…nu s-a hotarat daca-i grenada devensiva sau ofensiva…bine…daca se documenta putin si nu doar scria articolul din elanul pupacios…afla ca nu era vorba de nici o grenada devensiva sau ofensiva…ci de o replica.
    O replica ce are densitatea (aka greutate/etc) asemanatoare cu o grenada defensiva. Aceasta este folosita sau de armata pentru exercitiul de aruncare…sau de jucatorii de airsoft (dap…se poate cumpara din magazinele de specialitate…si nu ai nevoie de nici o autorizatie). Grenada nu are nici un element de detonare (fie capsa sau compartimpent pentru explozibil)…practic, doar siguranta functioneaza identic cu o grenada reala. In rest, nu se poate umple cu explozibil, nu se poate pune capsa detonatoare (focosul…sau fitilul cum mai este numit). De asta nici nu a fost necesara securizarea zonei.
    Probabil replica a fost pierduta de jucatorii de airsoft (din cate stiu eu mai au ceva jocuri in zona respectiva)
    Pe aceasta calea, urez pseudo-jurnalistului un airsoft placut

    P.S. Stiu, comentariul nu o sa fie publicat, dar macar poate am sa motivez pe viitor jurnalistul sa se documenteze putin.
    P.S. 2. Nu tin partea la nimeni, stiu si eu (ma rog…din cititul pe net…)…despre domnii de la aeroport…si cum au ajuns acolo. Iar parerea mea proprie si personala nu se poate exprima in public (din cauza limbajului)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie