Administrația publică locală din Timișoara a anunțat că, începând de mâine, se pot depune solicitările pentru obținerea avizului pentru comercializarea marțișoarelor și felicitărilor destinate doamnelor și domnișoarelor, în luna martie. În Piața Victoriei vor fi maximum 200 de puncte de vânzare.
În perioada 14 – 18 februarie 2019 se pot depune cererile în vederea obţinerii avizului pentru comercializarea mărţişoarelor, felicitărilor şi altor miniaturi reprezentative pe raza municipiului Timişoara. Comercializarea acestor produse se va face între 25 februarie și 2 martie 2019, în următoarele locaţii, pe o suprafaţă de doi metri pătrați: în Piaţa Victoriei (maximum 200 de amplasamente); pe platoul de la Ceasul Floral – Bd. Proclamaţia de la Timişoara; str. Mărăşeşti (de la str. C. Brediceanu spre Piaţa Mărăşti); platoul din fața Parcului Copiilor; Piaţa A. Mocioni (maximum 6 amplasamente); Bd. Regele Carol I (de la str. I.Văcărescu până la str. Gen. I. Dragalina); Piaţa Nicolae Bălcescu; Dâmboviţa – platou; Calea Şagului colţ cu str. Ana Ipătescu (maximum 20 de amplasamente); Calea Şagului colţ cu Bd. L. Rebreanu; pe platoul din faţa Pieţei Doina; Calea Martirilor colţ cu strada Naturii (maximum 20 de amplasamente); Piaţa din zona Soarelui; Calea Buziaşului – platou; zona Spitalului Judeţean (str.Arieş); str. Daliei (între str. Al. Vaida Voievod şi L. Catargiu – maximum 50 amplasamente); str. S. Bărnuţiu – Calea Dorobanţilor (zona Modern); Piaţa Traian; Calea Sever Bocu; str. Sf. Apostoli Petru şi Pavel; Calea Aradului – str. Liege; CaleaTorontalului – platou; str. Circumvalaţiunii – platou; zona Piaţa Dacia; str. Gen. Dragalina – str. Gării.
Solicitarea, însoţită de o copie a cărţii de identitate, se depune la camera 12 de la sediul Primăriei Timișoara. Taxa de autorizare, taxa de imprimat şi taxa de ocupare a domeniului public (3 lei/mp/zona A sau 2 lei/mp/zona B) se achită la momentul înregistrării cererii la caseria camerei 12, după emiterea notei de plată de la ghişeul 8 sau 9, fără posibilitatea restituirii acestor taxe.
Pentru buna organizare a evenimentului, operatorii economici au obligaţia de a deţine la locul de vânzare: avizul pentru desfăşurarea comerţului stradal (eliberat de Biroul Autorizare Activităţi Comerciale şi Gestiune Spaţii Publicitare), dovada achitării taxei de ocupare a domeniului public (în original), documentul de identitate al vânzătorului care să coincidă cu identitatea persoanei menţionate în aviz. Încălcarea prevederilor legisaţiei în vigoare atrage sancţiunea contravenţională a persoanei sau reprezentantului firmei, de către agenţii constatatori, cât şi retragerea avizului de către emitent. Salubrizarea permanentă a amplasamentului ocupat este obligatorie, încălcarea acestei prevederi duce la retragerea Avizului eliberat de autoritatea locală a municipiului Timişoara. Cedarea dreptului de folosinţă a amplasamentului ocupat în zonele menţionate, de către deţinatorul avizului altei persoane, duce la retragerea avizului şi sancţionarea contravenţională a faptei.
Pentru amplasamentele din Piaţa Victoriei, solicitanţii trebuie să aibă domiciliul în Timişoara şi să depună şi o copie CUI şi o simulare fotografică pe panou a exponatelor propuse spre vânzare.