”Pesediștii lovește din nou”! Ministrul Transporturilor Ioan Rus a anunțat care este Master Planul de Transporturi pentru România pentru viitorul deceniu și mai bine, iar marea ”surpriză” vine spre Timișoara, oraș căruia i-a fost inclusă (după nu mai știu câte mii de semnături strânse pe o petiție și ”tentative” de planuri de a lăsa orașul pe dinafară) varianta ocolitoare.
”După îndelungi şi aprinse discuţii pe tema centurii de sud a Timişoarei, aceasta a fost inclusă în Master Planul General de Transporturi, aşa cum vă spuneam în urmă cu trei săptămâni. Acest lucru a fost anunţat inclusiv de Premierul Victor Ponta, iar acum a devenit oficial. Mi-aş dori ca toţi parlamentarii de Timiş să facă front comun în sprijinul realizării acestui proiect extrem de important pentru Timişoara. Luptele politice trebuie lăsate de-o parte în astfel de momente, să dovedim că priorităţile celor care ne-au ales contează. În aceeaşi notă, mai trebuie spus că demagogia şi minciuna nu îşi găsesc locul în această discuţie. Guverul Ponta nu a întors spatele Timişoarei, aşa cum se repetă obsesiv de către colegii din noul PNL, includerea centurii în Master Plan fiind dovada că un proiect important este tratat cu maximă seriozitate de către Guvern” s-a trezit să anunțe, azi, noul ”șef de trib” din PSD Timiș, Sorin Grindeanu.
Foarte adevărat Monșer, dar cum rămâne cu prețu’ străduței care va avea câte o bandă pe fiecare sens și câte una (mai mică, așa cum e și pe bucățica actuală a Centurii) de avarie? Constructia unui kilometru de șosea de centură va costa 6,2 milioane de euro, fără TVA. Dacă mai punem și taxa pe valoare adăugată, prețul per kilometru se apropie de 7,7 milioane de euro. Păi domn profesor doctor inginer în construcții de mașini, Ioan Rus, nenea ministru și președinte interimar de PSD Timiș, o ardem așa, la mișto, cu păru-n ochi? Păi la banii ăștia, ținând cont de faptul că Timișoara e oraș de câmpie, nu mai bine făceam și noi o centură precum a Budapestei? Cu câte trei benzi pe sens? Sau barem s-arate a autostradă (2+1 benzi pe sens), că-i cam scumpă ”fă” sau ”bă”, sau ”mă”, că prin părțile astea nu folosim apelative de-astea și eu nu prea știu care-i pentru bărbați și care-i pentru femei!
Oameni buni, voi nu vedeți că a plecat DNA-u’ cu colinda de ceva vreme și nu se mai oprește? Sau aveți impresia că ”mascații” de la Timișoara dorm? Nu, nu! Că și ”pă” ăștia îi ustură când trebuie să se înghesuie cu TIR-urile și alte de-astea, care n-au ce căuta prin oraș, pe străzile și-așa vai de ele ale Timișoarei.
În fine, o să spuneți că n-am avut dreptate mai sus, unde scriam că nu PSD-ul a câștigat, ci timișorenii, că mai scapă de tranzitul rutier. Nu! Tot ”pesedeii” au câștigat, că cine mai știe în care ”cincinal” se va face șoseaua cu pricina și mai ales în buzunarele cui vor intra banii ”în plus” necesari autostrăzii, pardon, șoselei de Centură cu preț de autostradă.
Spre comparație, Guvernul din Bulgaria a plătit între 2 şi 2,8 milioane euro pentru fiecare kilometru de autostradă construit LA CÂMPIE, iar Polonia a plătit 4,6 milioane euro pentru un kilometru, tot la câmpie. E drept prețurile sunt din perioada 2012-2013, dar credeți că în perioada asta de criză s-au scumpit așa de mult materialele? NU! Nu, nu și nu!
Apropos, domnu’ Grindeanu, despre construirea Centrului Intermodal și reabilitarea atât de necesară Gării de Nord, tot nimic? Păi sunteți la putere! Și încă ditamai ministrul! Dacă nu acum, atunci când?