Traseul trenului ar trece pe la Arad, Timișoara, Simeria, Sighișoara, Brașov, Pitești, București și s-ar opri la Constanța. Distanța de 879 de kilometri dintre Timișoara și Constanța, via Sighișoara se parcurge la ora actuală în aproximativ 11 ore, însă, dacă se va construi linia ferată de mare viteză, călătoria va fi redusă la numai 4 ore.
Premierul Victor Ponta, aflat în vizită în China, anunța marți, 2 septembrie 2014 că proiectul nu se poate face, așa cum și-a dorit el inițial, pe ruta București – Constanța (și implicit Timișoara – București), dar și-ar dori să se construiască o linie de mare viteză între București și Chișinău, în republica Moldova, via Iași. ”Nu se poate face acest proiect-pilot pe linia București – Constanța. Ar fi o linie care să lege București – Iași și mai departe spre Chișinău” a declarat Ponta, corform Digi24. Prețul unui astfel de proiect se cifrează în jurul a circa 7,5 milioane de euro pentru fiecare kilometru de linie ferată de mare viteză.
Și uite-așa Timișoara sare din nou din schemă în favoarea altor puncte strategice mult mai ”importante” din punctul de vedere al Guvernului Ponta. Exceptând fondurile destinate ridicării noului corp al Spitalului de Copii ”Louis Țurcanu”, pentru care au fost acordate doar 5 milioane de lei, Guvernul Ponta refuză constant, în continuare, să investească într-un proiect major și de impact atât în Timișoara cât și în județul Timiș.