Timișorenii nu scapă de țânțari. Robu a cerut o analiză a substanțelor folosite pentru dezinsecție

- Advertisement -

Primăria Timișoara a demarat acțiunile de dezinsecție în urmă cu câteva săptămâni. Cu toate acestea, mulți timișoreni se plâng că numărul țânțarilor din oraș a crescut, în loc să scadă. Primarul Nicolae Robu anunță că a cerut o analiză a substanțelor folosite, de teama unei escrocherii.

Aflat la Singapore, la un summit al primarilor, Nicolae Robu nu a renunțat la obiceiul săptămânal de a transmite conferințele de presă online. De data aceasta însă, după cum singur a recunoscut, conferința a avut loc… fără ziariști. Primarul s-a filmat cu telefonul, cel mai probabil din camera de hotel și a transmis live monologul pe Facebook. Fiind asaltat în comment-uri cu întrebări de la timișorenii nemulțumiți de numărul ridicat de țânțari, le-a răspuns, deși nu consideră subiectul unul de maximă importanță.

„Am spus de mai multe ori că, din păcate, în ultimele două veri și acum, în cea de-a treia, nu am avut un contract cu un operator care să facă dezinsecția așa cum se cuvine. Suntem blocați în instanță și nu se programează mai repede termenele. În acest an am putut semna un contract în regim de forță majoră, datorită avertizării primite din partea Ministerului Sănătății, legată de pericolele virusului Zika, transmis de țânțari. Acel contract este unul cu valoare limitată, suma maximă pe care am putut-o folosi fiind de aproximativ 130.000 de euro. Din păcate, nu întreg orașul este cuprins în acest contract. S-au făcut deja raiduri, s-au împrăștiat substanțe din aer și de la sol. Urmează să continue această operațiune, dar eficiența, din ce mi s-a sesizat și din ce am constatat și eu, înainte să plec, este destul de scăzută”, le-a spus primarul timișorenilor.

Edilul susține că a cerut o analiză a substanțelor folosite pentru dezinsecție, de teama unei escrocherii.

„Am cerut directorului Direcției de Mediu să facă o analiză a substanțelor folosite, să nu cumva să ne trezim că și aici avem parte de o escrocherie, la fel ca în sistemul sanitar, unde știm cu toții că unii indivizi au avut în ei atâta mizerie încât au pus în pericol viața unor cetățeni nevinovați, vânzând substanțe care nu erau ceea ce trebuie să fie. Am cerut o analiză chimică a acestor substanțe, pentru a ne asigura că nu ne păcălește nimeni, că ni se oferă ceea ce trebuie să ni se ofere conform caietului de sarcini de atribuire a serviciului”, a explicat primarul.

Contractul între Primăria Timișoara și Deraton este unul provizoriu, în valoare de 300.000 de lei, încheiat după ce Institutul Național de Sănătate Publică a solicitat ca autoritățile locale să ia măsuri împotriva virusului Zika. Nu a putut fi încheiat un contract permanent, deoarece municipalitatea este în litigiu din 2014, de când una dintre firmele participante la licitația de atunci a contestat rezultatul. Consiliul pentru Soluționarea Contestațiilor a dat dreptate municipalității la acea vreme, dar firma care a depus contestația a mers mai departe, în instanță. Procesul este pe rol la Tribunalul București.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

13 persoane reținute pentru furt de combustibil în Timișoara

Polițiștii din cadrul Secției 5 Urbane Timișoara au demarat...

Din aceeași categorie