Sistemul integrat de management al traficului din Timișoara se dovedește a fi o investiție total nefolositoare atunci când vine vorba despre sancționarea șoferilor care depășesc limita de viteză pe șosea ori trec pe culoarea roșie a semaforului, din motive de… lipsă de personal în cadrul Inspectoratului de Poliție Județean (IPJ) Timiș.
Pus în funcțiune cu surle și trâmbițe de administrația locală în urmă cu mai bine de trei ani, sistemul integrat de management al traficului din Timișoara se dovedește a fi inutil pentru cea mai importantă latură a sa: sancționarea șoferilor care încalcă legislația rutieră în traficul din capitala Banatului.
După trei ani de la implementarea investiției ce se cifrează la circa 6 milioane de euro, majoritatea banilor proveniți de la Uniunea Europeană, și după instalarea a sute de semafoare și camere de supraveghere video, conectate la diferiți senzori din asfalt ori de pe stâlpii montați la marginea drumurilor, Timișoara se poate lăuda cu un sistem de management al traficului care ajută doar la identificarea cetățenilor fără pic de bun simț care își aruncă deșeurile la margine de drum, ori pe unde altundeva mai apucă pe domeniul public.
Semafoarele funcționează pe modul clasic, nu adaptiv, adică un ciclu rutier durează un anumit număr de zeci de secunde, ba unele țin chiar și TREI MINUTE, în timp ce unul dedicat pietonilor durează între 10 și 25 de secunde în majoritatea cazurilor.
Asta în situația în care semafoarele au ”opțiunea” de a fi trecute pe ”adaptiv”, ceea ce înseamnă că nu e nevoie să stai ”la roșu” atunci când în intersecție nu mai este nici o mașină sau nici un pieton care să vină pe o direcție perpendiculară, dar asta e o altă discuție…
Conform edilului urbei de pe Bega, Timișoara ar fi primul oraș din România, în care ”s-ar face ce se întâmplă în orașele importante din țările dezvoltate. Avem tehnologia necesară, avem un sistem foarte performant, este omologat tot ce are sistemul. Prin urmare, tehnic, sunt îndeplinite toate condițiile”, a detaliat Robu, ceea ce ne face să înțelegem cât se poate de clar că, dacă toate omologările sistemului au fost realizate, vina ineficienței acestui sistem de management al traficului în materie de sancționarea șoferilor ilegaliști aparține în întregime IPJ Timiș, instituție a căror polițiști nu mai vor să lucreze ”suplimentar”, ceea ce duce, printre altele, la pierderea unor importante sume de bani, proveniți din amenzi, la veniturile statului.
”E păcat să avem un astfel de sistem și să nu-l folosim la maximum!”, a conchis primarul Timișoarei.
Vă reamintim că în cadrul sistemului de trafic management au fost amplasate radare la Pasajul Michelangelo, pe ambele sensuri de mers, dar și la ieşirile din oraş, mai exact pe Calea Buziașului, Calea Dorobanților, Calea Aradului, Calea Sever Bocu şi Calea Șagului. De asemenea, camerele de detectare a trecererii pe roşu sunt amplasate pe tronsoanele Mihai Viteazul – Vasile Pârvan, Cetății – Gh Lazăr, Aradului – Miresei, Republicii – Jiul, Circumvalațiunii – Gh. Lazăr, Simion Bărnuțiu – Dorobanților – Gh. Adam, Calea Șagului – Liviu Rebreanu, Brătianu – Revoluției – Hector, Circumvalațiunii – Brediceanu, dar şi la intersecţia de la Punctele Cardinale.
[responsive_youtube http://www.youtube.com/watch?v=wFesmmFEp5o&feature=youtu.be]
Legat de partea adaptiva a sistemului de ce tace milc? Am inteles, nu se pot da amenzi, fix asta ii doare. Dar de ce nu functioneaza partea cu adaptarea la conditiile de trafic? In continuare se sta la rosu in intersectii perfect goale ….