Aeroportul Internaţional Timişoara a încheiat ”bilanțul iernii”: 40 de tone de substanţe degivrante şi antigivrante, 10 utilaje disponibile 24h/24h

- Advertisement -

Deși au dat dovadă de neprofesionalism pe parcursul celor câteva zile din luna decembrie a anului trecut în care a nins și a înghețat năprasnic și mai apoi în luna ianuarie, când Aeroportul a fost blocat de fenomenul numit ”freezing rain”, conducerea AIT susține că s-au luat măsuri ”începând cu primele căderi de zăpadă, astfel încât s-a intervenit la orice oră din zi şi din noapte pentru curăţarea pistei şi a căilor de rulare cu utilajele din dotare, cu materiale degivrante şi antigivrante, conform ”Planului de deszăpezire” aprobat în circuit intern şi avizat de Autoritatea Aeronautică Civilă Română”.

Aproape 10 tone de glicol şi 9,5 tone de uree au fost folosite la Aeroportul Internaţional pentru prevenirea formării şi îndepărtarea gheţii şi a zăpezii de pe suprafeţele de mişcare, la pistă, căile de rulare şi la platformele de parcare a aeronavelor, susțin reprezentanții AIT, prin intermdiul unui comunicat remis presei. La aceste cantităţi se adaugă şi lichidele degivrante şi antigivrante folosite pentru îndepărtarea şi prevenirea formării de gheaţă pe suprafeţele aeronavelor. Este vorba de 15,75 de tone de lichid degivrant şi 4,84 tone de lichid antigivrant, conform aceluiași document, fără să specifice și dacă toate aceste substanțe se găseau în perioada de valabilitate, spre exemplu. Aeroportul utilizează pentru degivrare şi deszăpezire zece utilaje: două utilaje de degivrare pentru aeronave şi opt utilaje pentru suprafeţele de mişcare (două unimoguri pentru îndepărtarea zăpezii şi împrăştierea de material antigivrant, două camioane cu plug, două tractoare cu plug, o freză de zăpadă şi un utilaj pentru curăţarea aleilor).

”Aceste măsuri sunt esenţiale pentru siguranţa zborului şi pentru a limita întârzierile generate de condiţiile meteo. În această iarnă, deşi nu a fost una foarte grea, ne-am confruntat şi cu situaţii deosebite, în două rânduri am avut parte de fenomenul meteo „ploaie care îngheaţă”, dar şi de depuneri de zăpadă viscolită. Pentru administraţia aeroportului este important este ca atunci când ne confruntăm cu condiţii meteo dificile, prioritatea să fie siguranţa zborului şi pe plan secundar programul de zbor”, a declarat directorul AIT, Daniel Idolu, după ce în perioadele mai sus amintite, programul zborurilor de pe aeroportul timișorean a fost dat peste cap complet.

”În prezent, mai există pe stoc 17,6 de tone de lichid degivrant şi 25,6 tone de lichid antigivrant pentru aeronave, iar pentru suprafeţele de mişcare (pistă, căi de rulare, platforme de parcare aeronave) există o rezervă de 2,2 tone de uree şi 5 tone de glicol, urmând ca aceste cantităţi să fie suplimentate, dacă va fi nevoie. Dacă aceste cantităţi nu vor fi folosite în sezonul de iarnă 2014-2015, vor fi păstrate în stoc pentru iarna 2015-2016”, ne informează Nicoleta Trifan, purtătorul de cuvânt al AIT.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie

Crestere RECORD a numarului de calatori la Aeroportul International Timisoara

Aeroportul Internațional ”Traian Vuia” Timișoara a început promițător anul...

Crestere semnificativa a numarului de pasageri la Aeroportul Timisoara, in 2019

Reprezentanții Aeroportului Internațional ”Traian Vuia” Timișoara (AIT) se laudă...

Curse aviatice noi, Timisoara – Stuttgart, de trei ori pe saptamana

Timișoara deține al doilea aeroport din Romania pe care...

Mai PUTINI pasageri pe Aeroportul International Timisoara, in 2018

Anul trecut a însemnat pentru Aeroportul Internațional ”Traian Vuia”...