Primăria Timişoara nu mai are bani în conturi. O spune chiar primarul Timişoarei, Nicolae Robu, care admite că municipalitatea nu s-a mai confruntat cu o situaţie de acest tip de ani buni. Edilul susţine că mulţi din colaboratorii municipalităţii au înţeles situaţia şi că plăţile restante se vor face în 2018. Printre societățile afectate se numără Colterm și Regia Autonomă de Transport Timișoara.
Primarul Nicolae Robu spune însă că timișorenii nu vor rămâne cu caloriferele reci. „Am plătit 4,5 milioane de lei, pentru că ni se cere plata cu anticipație. Am avut discuții și la Ministerul Energiei, și cu liderii străini ai E-On Gaz, le-am explicat tuturor că trebuie să aibă înțelegere, că nu există altă cale, dacă vrem un joc în care să câștigăm și noi, și ei, trebuie înțelegere. Dacă vrem să pierdem toți, atunci se poate și asta, dar nu știu cine ar merge pe un asemenea drum. După ultimele discuții purtate, nu mai există riscul întreruperii furnizării gazului. Nu cred că mai există acest risc. Noi vom plăti în ritmul pe care l-am asumat, mai mult nu putem, pentru că nu avem capacitatea de mai mult. Niciodată de când sunt primar nu a mai existat o asemenea situație legată de bani. Eu nu știu alții cum termină, am înțeles că la CJ Timiș sunt 180 de milioane de lei, bani nefolosiți„, a spus Robu.
Edilul a dat asigurări că și salariile angajaților RATT vor fi plătite în zilele următoare. Angajații regiei ar fi trebuit să ia lefurile în data de 10, însă din cauză că primăria nu a virat în conturile primăriei banii de subvenții, plățile nu au fost făcute.
„Nu sunt plătite toate salariile la RATT, sunt anumite restanțe. Prioritate aveau, și oamenii au înțeles, știți bine că avem plăți mari de făcut pentru RATT și, ca să nu pierdem reeșalonarea, a trebuit să achităm acele plăți. Altfel, se punea poprire pe conturi și se trecea la executare silită și la RATT chiar ai ce să execuți… ce bucuroși ar fi fost unii să poată cumpăra autobuze și minibuze. La RATT se vor mai face plăți acum, le-am tot dat. Într-o primă fază am plătit tot ce era stringent și apoi am tot plătit să se facă acumulări pentru plățile la restanțele salariale. Chiar dacă nu vor ajunge total la zi, sunt două categorii, personalul de bord, care are întârziere mai mică, și personalul de birou, care are o restanță mai mare. Facem toate eforturile cu ce încasăm acum să plătim către ei”, a explicat Robu.