Florin Staici: Echipa noastră nu mai participă de anul viitor la Campionatul de Automobilism Timiş, iar pe organizatori îi dăm în judecată!

- Advertisement -

După ce a fost menţionat de organizatorii C.A.T. ca «milogu’ de Staici» în loc de numele întreg al pilotului – Florin Staici, dar şi după ce numele tuturor coechipierilor au fost înlocuite cu termenul «nesemnificativ», căpitanul de echipă, chiar Florin Staici a vorbit pentru prima dată despre ceea ce se întâmplă de fapt în această competiţie, pe larg.

Pentru a nu fi acuzaţi, din nou, că deformăm realitatea, în cele ce urmează veţi putea citi întregul „discurs” avut de pilotul timişorean, luni, 21 octombrie 2013, în cadrul unei conferinţe de presă:

„În urma unor discuţii cu colegi de-ai mei din Campionatul de Automobilism al judeţului Timiş, am observat pe site-ul oficial al competiţiei, www.autokartbanat.ro, componenţa echipelor participante. Eu mergând pentru echipa Kremsmueller, fiind şi căpitanul desemnat de echipă, am observat că în cadrul echipei apărea în loc de nume, termenul «nesemnificativ», iar unul dintre ele fiind trecut «milogu’ de Staici». Consider că este o jignire foarte mare adusă numelui meu şi a ceea ce am făcut eu pentru sportul acesta, consider că este o jignire foarte mare faţă de echipa Kremsmueller, echipă care, la nivel naţional a făcut foarte multe sacrificii, au sposorizat etape de Campionat Naţional de Raliuri, de VTM şi pe unele persoane din Timiş, inclusiv pe mine. Şi-au dat tot interesul ca în Vestul ţării să reuşim ca măcar o parte dintre noi să intrăm în Campionatul Naţional de Raliuri şi nu numai. E o calomnie asupra mea şi asupra întregii echipe. Am luat deja câteva decizii drastice şi vor urma lucruri pe care nu doream să le facem vis-a-vis de cei responsabili de astfel de injurii aduse pe un site oficial. Un site pe care se uită toată lumea curioasă de această competiţie. Nu înţeleg tupeul şi nici de ce au făcut asta, după ce am plătit toate taxele, amenzile şi aşa cum se ştie nu am primit niciodată chitanţă sau factură, primind în schimb contracte de sponsorizare. Ar trebui traşi la răspundere aceşti oameni, organizatori, pentru că în spatele unui site de genul ăsta se ascund câţiva oameni. Nu ştiu cine, nu vreau să dau nume pentru a nu jigni, dar trebuie traşi la răspundere.”

„Obiectivul acestei echipe în Campionatul de Automobilism al judeţului Timiş (CAT) a fost participarea la unele etape, fără a conta rezultatele, ridicarea nivelului de spectaculozitate şi aducerea a cât mai mulţi fani, sponsori şi chiar mas-media. Niciodată nu am avut un target în acest campionat să ne batem cu maşini mai slabe decât ale noastre, pentru nu este corect. Am făcut sacrificii mari atât ca echipă cât şi eu ca persoană, mergând în acest campionat unde ştiam că sunt tot timpul «neclarităţi»”

„Din câte ştiu pe portalul oficial este amintit că organizatori sunt ACR Timiş şi ACR-ul de la nivel naţional, dar fără ca cei din Bucureşti să fie în cunoştinţă de cauză. Echipa Kremsmueller şi toate celelalte echipe şi concurenţi au plătit tot felul de taxe, de înscriere, amenzi peste amenzi. Echipa noastră a plătit amenzi de cel puţin 7-8 ori mai mult decât au plătit alţii, din diferite motive penibile sau pur şi simplu pentru că aşa au vrut organizatorii. Inclusiv în cazul în care s-a greşit traseul, situaţie în care în regulament scrie foarte clar că eşti penalizat, o parte dintre colegii mei de echipă au fost EXCLUŞI! Vreau să mai adaug faptul că ne dorim o schimbare la acest nivel pentru că atât municipiul Timişoara, cât şi întregul judeţ Timiş, ne aflăm la un nivel fosrte jos, în sensul că oamenii nu cunosc ce înseamnă rally adevărat, privitorii confundă acest campionat de automobilism cu cel de Raliuri. Competiţia judeţeană se ţine în locuri foarte restrânse, înguste, unde sunt foarte multe jaloane, e un concurs strict de îndemânare, nu de raliu, dar organizatorii amplifică nivelul de participare. Eu particip în Campionatele Naţionale din 1998, când am fost debutant, şi nu am întâlnit până în ultimii doi ani asemenea lucruri în campionat, indiferent că e vorba despre un naţional sau judeţean, local. Sunt oameni cu caracter care organizează aceste competiţii, care nu-şi bat joc de participanţi şi care nu-i fac să fie fricoşi, sau să nu vorbească cu presa când au o problemă”.

„Materialele de concurs, maşinile mai exact, pe care le-a pus echipa la dispoziţie sunt de Campionat Naţional şi European, unele dintre acestea pregătite chiar de Campionat Mondial. Locul lor nu era aici, dar fiind timişorean am spus de ce să nu mergem în acest campionat pentru a ridica nivelul lui. Să arătăm că pilotajul adevărat nu este campionatul judeţean. Această competiţie este doar o pistă de lansare spre Naţional sau spre un pilotaj profesionist. Dacă urmăriţi evoluţiile noastre o să vedeţi că stilul de condus este total diferit faţă de restul concurenţilor. Nu am intrat în competiţie să îi batem, ci să-i stimulăm să meargă mult mai tare, să vadă tehnica de pilotaj folosită, să vadă spre ceva mai bun. În nici un caz să vadă ură, râcă, supărare, sau asemenea lucruri oficializate pe un site oficial, pentru că este un lucru care doare”.

„De anul viitor nu vom mai participa în cadrul acestui campionat, niciodată, decât în cazul în care se va schimba radical, sau dacă va fi organizat de altcineva. Vrem să aducem la cunoştinţa tuturor concurenţilor din campionatul judeţean, că dacă au o problemă sau o nelămurire să apelezela presă, pentru sunteţi singurii care pot face dreptate în cazul acesta, singuru care pot arăta piloţilor şi concurenţilor ce înseamnă un Campionat de rally. Nu se poate compara un traseu de la «judeţean» cu unul de la «naţional», care are circa 300 de kilometri de probe speciale, nu sub un kilometru ca în cazul primului. Organizatorii ascund aceste aspecte, folosindu-se de denumiri de genul «Campionatul Naţional de Circuit Viteză Urban» care are loc în parcarea stadionului sau
într-un sens giratoriu”.

„O să luăm măsuri în instanţă, pe civil şi pe penal! Chitanţe am primit când şi când, pentru amenzi nu am primit niciodată, pentru banii de înscrieri am primit, uneori, contracte de sponsorizare. Pe nicio hârtie nu scria „amendă”. Antetul de pe aceste hârtii este al unei societăţi comerciale private, nicidecum al ACR Timiş, ca organizator. Cred că e vorba de «Universal Consulting» (firma deţinută de Ladislau Giurisici – principalul organizator al Campionatului de Automobilism Timiş – n.r.), deşi din punctul meu de vedere era normal ca acele hârtii să aibă antetul ACR Timiş. Voi întreba colegii care mai au aşa ceva să vă punem la dispoziţie câteva exemplare, dar unii dintre colegii mei sunt convins că nici n-au văzut vreodată aşa ceva. Nu am avut niciodată un conflict direct cu cineva din conducerea CAT, întotdeauna am fost anunţaţi spus că nu sunt niciun fel de probleme, Ladislau Giurisici i-a toate aceste măsuri, iar pe site a scris ori Giurisici, zis Lola, ori Alin Zaharie – secretarul, ori Brădiceanu (persoană din anturajul lui Giurisici – n.r.). Unul dintre cei componenţii echipei Kremsmueller este timişoreanul George Bartha, care a obţinut locul trei la Cupa Rompetrol Chellenge, sportiv selecţionat dintre 1.000 de particianţi. Şi el e «nesemnificativ» la fel cum sunt şi ceilalţi. Din cei 1.000, în primii 10, patru au fost timişoreni”.

„Am fost exclus pentru că am contestat cu imagine video, deoarece mi-au spus că în CAT am voie să depun contestaţie cu probă video. Dacă ai o probă video care dovedeşte că au grşit arbitrii se ia în considerare. Le-am adus proba video cu filmare în paralel în care se vedea clar că terminasem mai repede decât colegul meu Krepelka şi nu s-a luat în considerare, iar pe acest motiv am fost exclus. Consider că într-un campionat de curse, fie automobilism, fie rally, trebuie să câştige cel mai bun, nu cel cu mai mulţi bani, nu cel mai bun prieten al organizatorului sau nu cel mai bine văzut participant. Poate să câştige şi un copil de 16 ani. Din câte ştiu, în momentul de faţă, este un pilot Tudoreanu Raul, care este un „puştan” şi merge foarte bine, dar până şi în cazul lui s-au făcut nereguli. M-au mai exclus şi cu alte ocazii tot pentru că aveam dreptate”.

Facem precizarea că textul a fost prelucrat după circa 24 de ore de la conferinţa de presă susţinută de Florin Staici, pentru ca şi celelalte publicaţii locale să publice propriile material, astfel încât, organizatorul Ladislau Giurisici să nu ne mai acuze, ca şi în urmă cu un an, de faptul că „numai Vocea Timişului şi-a găsit să scrie de rău la adresa lui”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Cele mai citite articole în ultimele 48 de ore

Articole asemănătoare

Din aceeași categorie