Patru generaţii de sportivi, patru generaţii de campioni. Începând cu cel mai în vârstă dintre ei, Ion-Ilie, care devine campion naţional pentru prima dată în 1948 şi îşi menţine titlul patru ani la rând până în 1951. În acest interval el devine şi vicecampion balcanic. Prima motocicletă pe care acesta a pilotat-o când a câştigat titlul de campion în 1948 era un NSU de 500 cmc, fabricată în 1939. Aceasta există şi acum în colecţia familiei Pascotă. Avea numărul de concurs 20!
Pentru că microbul moto este foarte puternic înrădăcinat în familia Pascotă un alt membru al familiei, Petrică, câştiga şi el două titluri naţionale. Tot la viteza, tot pe circuite stradale, singurele existente în România la acea dată.
Fratele lui, Ionel Pascotă Senior, domina activitatea moto din România în anii ’70, reuşind să-și adjudece nu mai puţin de 6 titluri de campion naţional. Titlurile sunt câştigate la clase diferite, însă toate sunt la curse de viteză. Numărul de concurs? Evident 20!!!
În 1979 apare ”în scenă” şi Ionel Pascotă Junior, căruia ursitoarele cred că i-au pus în mâna ghidonul motocicletei direct. În 1993 participa la prima cursă de moto chiar la Timişoara, acasă. În 1996 câştigă şi primul titlu de campion naţional la 50cm. După care nu se mai opreşte. Din 1996 până în 2014 adună nu mai puţin de 32 de titluri de campion naţional la toate clasele de viteză. Plus multiple rezultate europene şi balcanice. Toate sub acelaşi număr, 20!
Şi pentru că ne mai trebuie o generaţie pentru a ajunge la a patra, de anul trecut, găsim pe listele oficiale ale motociclismului un nou Pascotă. Al cincilea numeric, al patrulea din aceiaşi linie genealogică. Patrick Ionel Pascotă. Care la 6 ani îşi face debutul în curse, în 2013. Un an mai târziu câştigă primul titlu de campion regional la motocross clasa 50. Ghiciţi ce număr are pe motocicletă? 20!
Sursa: andreiciobica.com